Sağlık

Yumurtadan kolesterolü yükseltecek endişesiyle uzak durmayın

Yumurta hem protein içeriği hem de kalitesi açısından yüksek bir besin kaynağı. Yumurtanın sarısını ayrıştırmadan tam tüketmenin protein biyoyararlılığını artırdığını söyleyen Anadolu Sıhhat Merkezi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Başak İnsel Aydın, “Yumurta, anne sütünden sonra gelen en kaliteli protein kaynağı. Özellikle doğru miktarlarda yumurta tüketmek kolesterolü düzenleyerek kalp-damar sağlığını olumlu etkiliyor. Her gün bir adet yumurta tüketmek, dengeli ve düzenli bir beslenme programı içerisinde oldukça faydalı” açıklamasında bulundu.

Yumurtanın besin içeriği yüksek, güç içeriğinin ise düşük olduğunu belirten Anadolu Sıhhat Merkezi’nden Beslenme ve Diyet Uzmanı Başak İnsel Aydın, “Bir adet yumurtada yaklaşık 215 mg kolesterol bulunuyor. Yumurta sarısı A ve B vitaminleri açısından zengin olmakla birlikte demir ve fosfor mineralleri de içeriyor. Bu durum tokluk süresinin uzamasına katkı sağlıyor” dedi.

Yumurta tüketiminde doz önemli

Besin tüketiminde en kıymetli noktanın doz olduğunun altını çizen Beslenme ve Diyet Uzmanı Başak İnsel Aydın, “Her besinde olduğu üzere dengeyi kaçırırsak besinlerimiz ilaçtan çok zehre dönüşebilir; dolasıyla besinin tüketildiği doz epeyce kıymetli. Bilhassa yumurtanın kolesterolü yükselttiğini düşünerek uzak durmak yanlış bir algı zira sağlıklı bir yetişkin günlük 1200 mg kadar kolesterole ihtiyaç duyar. Bu muhtaçlığın bir ölçüsü besinlerle bir ölçüsü da bedende üretilerek karşılanır. Yani yanlışsız ölçülerde yumurta tüketmek kolesterolü tehlikeli bir noktaya getirmez. Sıhhat için en kıymetli şey bu istikrarın korumasını sağlayacak halde istikrarlı ve sistemli bir beslenme programıdır” formunda konuştu.

Dengeli beslenmek için her gün bir adet yumurta tüketilmeli

Yumurtada yüksek oranda lesitin yani besin katkı unsuru bulunduğunu ve lesitinin en değerli özelliğinin kolesterol metabolizmasını düzenlemek olduğunu söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Başak İnsel Aydın, “Yapılan çalışmalar lesitinin kolesterolün bağırsaklardan emilimini azalttığını, kalp-damar sağlığını olumlu etkilediğini, safra asitlerinin ve kolesterolün atılımını artırdığını, yağ depolarından kaynaklanan damar hasarlarından koruduğunu ve kan damarlarının elastikiyetini muhafaza ettiğini ortaya koyuyor” dedi. Sonuç olarak besin pahaları ve biyoyararlanımı hayli yüksek olan yumurtadan kolesterolü yükseltecek telaşıyla uzak durulmaması gerektiğini hatırlatan Başak İnsel Aydın, “Bireyin kolesterol seviyesi olması gerekenden yüksek değilse, dengeli ve düzenli bir beslenme programını takip ederek ideal kilosunu koruyorsa, kötü alışkanlıkları yoksa ve fiziksel olarak aktif biri ise yumurtanın kolesterol içeriği hakkındaki endişesine gerek yoktur. Dolasıyla her gün 1 adet yumurtayı dengeli ve düzenli bir beslenme programı içinde güvenle tüketebilir” diye konuştu.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu