Ekonomi

Target, perakendedeki düşüşün ortasında reklam satışlarını artırmak için alışverişçi verilerinden yararlanıyor

Target Corporation (NYSE:TGT), 3 Şubat’ta sona eren mali yılında %20’den fazla büyüme gösteren bir strateji olan hedefli reklamlar oluşturmak ve satmak için perakende medya birimi Roundel’e odaklanıyor. Bu durum, tüketicilerin daha iyi fırsatlar için Walmart (NYSE:WMT) gibi rakiplere ve Temu ve Shein gibi doğrudan tüketiciye yönelik markalara yönelmesiyle perakendecinin üç çeyrek üst üste ticari mal satışlarında düşüşle karşı karşıya kalmasıyla ortaya çıktı.

Minneapolis merkezli perakendeci, karşılaştırılabilir satışlarda bu yıl için yatay ile %2 arasında değişen mütevazı bir artış bekliyor. Buna rağmen Target’ın CEO’su Brian Cornell, şirketin 5 Mart’taki analist gününde Roundel’in 1,5 milyar dolar “değer” yarattığını ve şirketin brüt marjlarına gelirinden daha fazla katkıda bulunduğunu vurguladı.

Target’ın reklamcılık yaklaşımı, Google (NASDAQ:GOOGL) gibi teknoloji şirketlerinin üçüncü taraf veri paylaşımını sınırlandırması ve reklamverenleri perakendecilerden bilgi almaya yönlendirmesi nedeniyle daha önemli hale geldi. Roundel’in başarısı kısmen Roku (NASDAQ:ROKU) ve Fire TV gibi akıllı TV cihazı üreticileriyle yaptığı ve belirli müşteri segmentlerine yönelik hedefli reklamlara olanak tanıyan ortaklıklardan kaynaklanıyor. Örneğin, Enfamil’in reklam kampanyası, geçmişte bebek malzemeleri veya NeuroPro mama satın almış Target müşterilerine yönelikti ve yalnızca geçmişte NeuroPro satın almış müşterileri hedeflemeye kıyasla reklam harcamalarında %31 daha iyi bir geri dönüş sağladı.

Araştırma şirketi Numerator’a göre, perakendecinin yılda 250 milyonu aşan alışverişçi kitlesi ağırlıklı olarak beyaz, banliyöde yaşayan ya da kentli kadınlardan oluşuyor ve hane gelirleri 40.000 ila 125.000 dolar arasında değişiyor. Roundel, aralarında Enfamil ve Apple’ın (NASDAQ:AAPL) da bulunduğu 2.600’den fazla markanın ilgisini çekerek sosyal medya ve yayın platformlarında Target müşterilerine yönelik reklamlar hazırladı. Apple’ın Apple Watch Series 9 için Roundel ile yaptığı tatil kampanyası işbirliği, çoğu Target’ın uygulaması ve web sitesi dışından olmak üzere önemli sayıda yeni müşterinin ilgisini çekti.

Target, reklamverenlerle bireysel alışveriş verilerini paylaşmıyor ancak kişisel tanımlayıcılar olmadan toplu veriler sağlıyor. Reklam işinin kârlılığı, Target hisselerinde 20 milyon doların üzerinde payı olan Huntington Private Bank gibi yatırımcıların dikkatini çekti. Banka, reklam satışlarından elde edilen gelirin Target’ın ürün fiyatlarını düşürmesini sağlayacağını umuyor.

Bazı reklamverenler, Amazon (NASDAQ:AMZN) ve Walmart’ın daha büyük perakende medya birimlerine kıyasla Roundel ile reklam kampanyaları üzerinde daha az kontrole sahip olma konusundaki endişelerini dile getirirken, Enfamil de dahil olmak üzere diğerleri Target ile ortaklıklarını sürdürmeyi planlıyor. Enfamil, Haziran ortasından Temmuz sonuna kadar süren ve tamamen Target tarafından yönetilen reklamı için altı rakamlı bir meblağ harcadı ve gelecekte daha fazla reklam üzerinde çalışmayı planlıyor.

Pazarlamacılara daha fazla kontrol ve müşteri verilerine daha iyi erişim sağlamak amacıyla Target, bu yıl reklam işinde arama reklamları satın almak için yeni bir özellik başlattı. Bu sponsorlu ürün reklamları, alışveriş yapanlar internette belirli anahtar kelimeleri aradıklarında görünerek reklamı yapılan ürünlerin görünürlüğünü artırıyor. Roundel Başkanı Sarah Travis, bu seçilmiş yaklaşımın değer yaratmaya yardımcı olduğunu ve medya ağlarını sektör içinde farklılaştırdığını belirtti.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Eve otele gelen Escort bağcılar sitesi
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort